Zobacz najlepsze lektury i pomoce szkolne

Nowy rok szkolny za pasem, a zatem pora pomyśleć o potrzebnych pomocach szkolnych i lekturach dla Twojego dziecka. Na co zwrócić uwagę przy wyborze pomocy dydaktycznych? Oto garść informacji.

Program nauczania

Przed zakupem jakichkolwiek pomocy, warto zapoznać się z obowiązującym programem nauczania na dany rok szkolny. Często można znaleźć takowy na stronie szkoły. Zawiera on dokładny spis treści obowiązujących przez cały rok szkolny. W programie nauczania języka polskiego, znajdzie się także lista lektur szkolnych. Z takimi informacjami, łatwiej jest dokonać odpowiedniego wyboru. 

Pomoce szkolne

Pomoce szkolne pełnią funkcję kompensującą i motywacyjną. Uzupełniają wiedzę z podręczników i motywują uczniów do dalszej nauki. W zależności od wieku i indywidualnych zainteresowań ucznia, możemy wybierać wśród różnych pomocy. Oto niektóre z nich:

– pomoce graficzne (plakaty, plansze),

– gry dydaktyczne,

– modele i okazy (np. globus),

– encyklopedie, czasopisma, słowniki,

– urządzenia dydaktyczne np. tablety.

Dla najmłodszych sprawdzą się pomoce “namacalne”, które pozwolą im bezpośrednio poznać rzeczywistość. Dla starszych uczniów, ciekawsze okażą się na przykład rozwijające pozycje książkowe.

Lektury szkolne

Starannie dobrane pozycje pozwalają zagłębić ucznia w świat literatury minionych epok. Zapoznanie się z nimi jest niezbędne, aby z sukcesem podejść do egzaminu dojrzałości. Warto wpajać nawyki czytelnicze już od najmłodszych lat. Pozycje dziecięce zawierają kolorowe ilustracje i specjalną, powiększoną czcionkę, ułatwiającą czytanie. Dla starszych uczniów chcących dokładnie zapoznać się z obowiązkowymi pozycjami, poleca się między innymi lektury szkolne ze specjalnym opracowaniem, które zawiera plan wydarzeń, charakterystykę bohaterów, czy informacje o autorze. Ponadto, dla uczniów decydujących się podejść do poziomu rozszerzonego z matury, zaleca się także zapoznanie z lekturami uzupełniającymi (dodatkowymi). Poszerzają horyzonty i zwiększają szanse na podniesienie wyniku egzaminu dojrzałości.